Den här dagen

Bah, jag blev lite sur på bloggappen imorse. Jag fick inte tidsinställa koniserings-inlägget, vilket sabbade min plan för bloggupplägget idag och jag har surat sen dess. Nej, haha, men jag tappade blogglusten lite.

När det är svårt att skriva tycker jag att det är jätteskönt att ha bilder att gå efter, och jag har blivit (stundvis) bättre på att fota under dagens gång.

Här följer alltså lite blandade bilder:

  
Inför promenaden imorse. Vi gick samma rutt som igår, och jag det fram emot att göra det imorgon med! Har faktiskt gått och längtat idag.

Efter promenaden och en dusch skjutsade maken mig till jobbet, för det var en grej jag kände att jag behövde vara med på där. Idag har varit en riktigt bra dag mående-vis, och gårdagen också, så det var roligt att vara på jobbet en stund! Vilken skillnad från när jag var där härom dagen och allt bara var jobbigt.

  
På väg hem från jobbet köpte jag jordgubbar, 2 paket för 45kr tyckte jag var det första rimliga jordgubbspriset i år. Söta och goda var de också! Vi åt dem med mjölk och ovispad grädde ☺️

  
  
Ute på balkongen med ett glas rosé och en nyfiken katt. (Snacka om glansig nagel)

  
Det blev kycklingkebab till middag. Med vitlöksbröd och lite kvarbliven tzatsiki #godandedräktimorgon

  
Infravärmen och filten åkte på och så kunde vi sitta ute på vår härliga balkong ända tills vi tröttnade. Eller tills tv-suget tog över. Vi tittar på den nerlagda serien Misfits och har verkligen älskat den… Jag är dock tveksam till säsong tre nu :/

Sista bilden för idag:

  
Throw back friday. Den här bilden dök upp på FB, det var tydligen precis fyra år sedan mamma och pappa rev sin bod och hittade en granat där under. Bombteam (som autocorrect ville ändra till Bombturban?!) från polisen dök upp, vägde den och konstaterade att den var tom. Som tur var. De tog tråkigt nog den med sig, för att undvika att det skulle råka bli nån liknande situation om några år.

Nu är det slut på det trötta babblet om allt och ingenting! Vi hörs imorgon! ☺️❤️

Lämna en kommentar